עשרות אנשי עסקים הקימו את ה'קואליציה לשבת שיוויון'

    חיים הלר | צילום: גדעון מרקוביץ No Comments on עשרות אנשי עסקים הקימו את ה'קואליציה לשבת שיוויון'
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המאבק על שמירת הפרהסיה הציבורית בשבת מקבלת תמיכה מכיוון בלתי צפוי. היום הצטרפו עשרות אנשי עסקים ופעילים חברתיים ל"קואליציה לשבת שיוויון" על מנת להאבק למען יום מנוחה בשבת קודש.

    לארגון החדש הצטרפו גם אנשי העסקים אבי כץ מבעלי קופיקס, יהודה לניאדו – מנכ"ל רשת השיווק אושר עד וצביקה אורן – נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר.

    חברי הקואליציה התאחדו לפעילות משפטית וציבורית משותפת על מנת לאפשר יום מנוחה בשבת.

    "לצערנו, בעשור האחרון נוצר מצב אבסורדי שבו מפרי חוק ומנצלי זכויות עובדים זוכים לתנאי תחרות עדיפים בפתיחת עסקיהם בשבת, על פני העסקים השומרים על החוק". אמרו.

    "אני זועק את כאבי כמקופח", אמר אבי כץ. "מנכ"ל רשת שיווק שפתוחה בשבת לא עבד יום שבת אחד בחיים שלו, את זה אני מבטיח לכם. הקואליציה הזו היא התארגנות של אנשים שנושא המנוחה בשבת כואב להם, פוגע בהם ולכן אנו פועלים בעניין. התארגנו לקואליציה כדי לומר 'די לקיפוח'. אנו נאבקים על קיפוח במספר מישורים, הסוציאלי – ישנם גורמים שתוך כדי הסתתרות מאחורי ערך הפלורליזם מעסיקים עובדים זרים שנאלצים לעבוד 7 ימים בשבוע..

    צביקה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר, אמר כי "לכולנו הזכות לנוח יום בשבוע, כדי להגיע במצברים מלאים ובכיף לעבודה. היום כולנו מתלוננים על נושא של עובדי קבלן, האנשים המקופחים בחברה הישראלית.

    יהודה לניאדו, מנכ"ל "אושר עד" ציין כי הוא מנהל רשת עם צביון דתי-חרדי, "אבל בנושא הזה אני חושב שאני מייצג את כל הרשתות והעסקים שלא פתוחים בשבת, כשאני אומר שנוצרה אפליה לטובת האנשים שמצפצפים על החוק וגורמים לנזק כלכלי לצייתנים שלא פותחים את עסקיהם בשבת".

    יאיר קורח, יו"ר התאחדות הסוחרים, הוסיף: "את המאבק לשמירה על השבת כיום מנוחה התחלנו עם כ-800 בעלי מכולות בתל אביב, כיום נשארנו עם כ-500. 300 בעלי מכולת פשוט סגרו את העסקים שלהם, הם לא הצליחו לעמוד במכירות והיום הם נטל על החברה. אותם מוצרים שנרכשו בשבת לא יירכשו במהלך השבוע, ולכן פתיחת העסקים בשבת מקפחת אותם".



    0 תגובות